УРОК ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ В 2 КЛАСІ
Тема. Згинання і складання паперу. Виготовлення аплікації «Їжачок»
Мета. Навчати учнів послідовності дій під час виготовлення аплікацій з паперу і картону за шаблоном. Розвивати навички роботи з папером і картоном. Виховувати охайність, естетичний смак, шанобливе ставлення до живої природи, дисциплінованість у роботі.
Матеріали та інструменти. Картон, кольоровий папір, олівець, ножиці, клей, пензлик.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1. Привітання.
- Діти, в народі кажуть, що добрий гість – дому радість. У нас сьогодні особливі гості. Сподіваюсь, що ви, як і я, раді нашим гостям. Поверніться до гостей і привітайтесь та подаруйте їм свої чарівні доброзичливі посмішки.
ІІ.Актуалізація опорних знань.
- На такій хорошій ноті і розпочнемо наш урок.
- Тож послухайте загадку і відгадайте її. Вона допоможе дізнатися хто буде головним гостем нашого уроку.
ІІІ. Робота над новим матеріалом.
1. Оголошення теми уроку і мети уроку.
2. Відгадування загадки.
В лісі є кравець чудовий,
Шиє звірам він обнови.
Для ведмедя – кожушки,
Для лисички – чобітки,
Для куничок – рукавички,
А для білочки – спіднички,
Зайцю валянки на лапки
І для вовка теплу шапку,
Ще й собі пошив піджак…
Хто кравець такий? (Їжак) СЛАЙД 1
- Отже, головний наш гість – їжачок.
- А що ви знаєте про цю тваринку?
- Наші діти підготували цікаві повідомлення про нього.
1 учень Їжак — невелика тваринка (завдовжки — 20-30 см).
Свої колючки їжак використовує також для перенесення листочків, сухої трави які використовує для будівництва своєї домівки. СЛАЙД 4
2 учень На тілі їжачка знаходиться від 7000 до 10000 колючок. Колючки їжачка постійно оновлюються, старі випадають, а їм на зміну виростають нові.
3 учень А я читала,що їжак — нічна тварина. Удень він спить у своїй схованці, а вночі виходить на полювання. Полює на мишей, червячків, комах, жаб, слизняків, змій. Їжачок живляться маленькими тваринами. А в цьому йому допомагає дуже гарний нюх. СЛАЙД 5
А я в дитячій енциклопедії читала що їжаки їдять дуже багато, протягом літа накопичуючи жир. Жир потрібний їм для зимової сплячки, бо їжі на зиму їжаки не запасають.
- Із настанням холодів їжаки ховаються у свої домівки які знаходяться під корінням дерев, купами хмизу або листя, у норах, і сплять цілу зиму. СЛАЙД 6
- Дякую вам за цікаві повідомлення. Ви молодці що так добре підготувалися. Сідайте на свої місця.
- Діти, інколи можна побачити як їжачки на своїх голочках носять яблучка або грушки. Як ви думаєте вони ними харчуються? СЛАЙД 7
Я хочу вам сказати, що їжаки наколюють лісові яблука для того, щоб кислий сік, який потрапляє йому на шкіру, виганяв бліх. Вони дуже дошкуляють тварині, а дістатись лапою до них неможливо. Яблуком він чистить свої голки.
- Окрім того, напевно, буде цікаво дізнатися, що їжаки за зиму втрачають майже половину своєї маси. У дуже суворі зими багато їжачків гине від і холоду.
- Діти, а як ви думаєте, чи корисна ця тваринка? Чим?
Незважаючи на те, що від їжака людина не отримує ані хутра, ані смачного м’яса, він — корисна тварина. Адже їжаки поїдають велику кількість шкідливих комах, слизняків, мишей а цим вони приносять користь.
- Часто їжачок зустрічається в казках. Які казки ви знаєте про їжака?
(«Добрий їжачок», «Казка про їжачка який шукав друзів», «Їжачок і лев», «Як їжачок готувався до зими».
- Сьогодні ми переглянемо казку «Лисиця та Їжак». Придивіться яким показано їжачка в цій казці. САЙД 8
Лисиця та їжак
Поверталася стара лисиця з невдалого полювання. У животі бурчить від голоду. Іде, солодкими оченятами позирає. Назустріч їжак.
- «Здоров був, їжаче!»
- — «Здоровенькі й ви будьте».
- — Як здоров'ячко?»
- — «Спасибі».
- — «А давно ми не бачилися, голубчику. Давай на радощах поцілуємось».
Згорнувся їжак іще тугіше, засопів.
«Не можу.
— Я ще не вмивався».
— «А знаєш- я тепер уже не їм м'яса, самі овочі. Сьогодні цілий ранок з кроликами на капусті паслася. Та й наїлася ж!..»
— «Та що ви кажете?! А я оце саме хотів вам сказати, що біля старої вільхи виводок тетеревенят пасеться».— «Де це?»
«За струмочком праворуч. Та куди ж ви?»
— «Побіжу, ніколи...»
І лисиці — як не було.
«Піди-но, побігай! Нас, голубонько, не обдуриш...»
-Отже, що ви можете сказати про їжачка? Яким він був? (Розумним, кмітливим, дотепним, винахідливим)
Сьогодні ми невипадково говоримо про цю тваринку, він головний гість уроку, отже тема нашого уроку «Складання і згинання паперу. Виготовлення аплікації «Їжачок». ДЕМОНСТРАЦІЯ АПЛІКАЦІЇ НА ДОШЦІ
- Ми повинні навчитися складати і згинати папір. Вчитись виконувати послідовно дії під час виготовлення аплікації, естетично оформляти роботу, проявляти творчість і фантазію.
- А зараз пригадаємо правила роботи на уроці.
- Перше про що ми повинні пам’ятати. Це -
3. Правила роботи на уроці.
- 1.Тримай робоче місце в порядку. СЛАЙД 9
- 2. Працювати потрібно в тиші.
- 3. Всю роботу виконуємо на парті.
- 4. Закінчив роботу-швидко і акуратно прибери робоче місце.
4. Пояснення вчителя.
5. Робота з підручником.
- Щоб виготовити аплікацію їжачка, ми повинні навчитись гофрувати папір.
- Що таке гофрований папір? Наш підручник відкриє вам цю таємницю. Знайдіть сторінку 38 і прочитайте. Гофрувати – це складати, відгинати однакові смужки. Гофра – це гармошка з однакових складок.
- Ось я вже прогофрувала папір. Подивіться.
- На що схожа ця смужка? (На гармошку)
- Так як називається ця гарможка? (Гофра)
Отже, гофра – це гармошка з однакових складок.
- А що означає гофрувати папір? (Складати і відгинати однакові смужки)
- Папір гофрують так:
1) Беремо аркуш кольорового паперу і відгинаємо смужку по проведеній першій лінії.
2) Перевертаємо аркуш і відгинаємо другу смужку.
3) Знову перевертаємо аркуш, відгинаємо третю смужку. Так до кінця аркуша – вийде гармошка.
Кожне ребро гармошки називається «фальц»; ребра виступають через одне: перше – вгору, друге – вниз, третє – вгору, четверте – вниз.
- А тепер беремо папір і будемо вчитися гофрувати.
- Покажіть результат своєї роботи
- Ми вже трішки попрацювали, навчилися складати і згтнати папір, тобто гофрувати, а зараз відпочинемо.
- Фізкультхвилинка
- Ось таким способом будемо виготовляти їжачка з гофрованого паперу.
- А виготовляти будемо так:
- 1. Для тулуба зігніть аркуш чорного розлінієного та прогофруйте його.
2.Складіть гофровану смужку навпіл та склейте крайні внутрішні складки – вийде «віяло».
3. Для зручності наклеювання на основу ножицями відріж кінчик «віяла».
4. Для мордочки візьміть квадрат, а потім з нього зробіть – трикутник.
5. Для носика лівий або правий кут трикутника відігніть і підгорніть вниз.
6. Фломастером домалюйте очі, ротик та носик.
7. Розташуйте тулуб і голову їжака на картоні-основі, наклейте.
Прикрасьте композицію вирізаними листочками або фруктами.
- Цей порядок виконання дій у вас є у підручнику на с. 39. При потребі користуйтися ним.
- Якими інструментами будемо користуватися при виготовлені аплікації? (Ножиця, клеєм)
ІY. Інструктаж з техніки безпеки.
- Як правильно користуватися ножицями?
1. Правила користування ножицями. Гра «Закінчи речення».
1) Ножиці – це небезпечний інструмент.
2) Класти ножиці потрібно так, щоб вони не виходили за край парти.
3) Не тримай ножиці вістрями догори.
4) Під час різання не вставай з місця.
5)Передавай ножиці закритими і кільцями вперед. СЛАЙД 10
- Яких правил потрібно дотримуватись під час роботи з клеєм?
2. Правила користування клеєм.
1) Клей треба наносити пензликом від середини до країв.
2) Для притискання елементів аплікації і витирання рук треба користуватися серветкою.
3) Закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити, пензлик і посуд помити.
- Ось тепер ми можемо приступати до роботи.
1. Перевірка готовності.
— Що спочатку будете робити? А потім?
- Діти, якщо хтось із вас забув в якій послідовності робити, то перед вами екран – ваш помічник, там написано всі етапи роботи.
2. Самостійна робота учнів.
VІ. Виставка учнівських робіт.
- Діти, уже урок добігає кінця, закінчуємо свої роботи
1. Аналіз робіт.
-Давайте покажемо свої аплікації товаришам і нашим гостям.
- Чи задоволені ви результатом своєї діяльності?
- Які роботи сподобалась найбільше? Що приваблює у цих виробах?
- А які недоречності ви помітили?
—Як можна уникнути таких помилок?
—VІІ. Підсумок уроку.
Я навчився…
Я дізнався…
Я знаю…
- Діти, сьогодні ви були розумними, уважними, активними. Іжачок вам бажає «Сніжної зими з легеньким морозцем, пухнастими сніжинками» і говорить вам «Дякую за урок» СЛАЙД
VІІІ. Прибирання робочих місць.
Комментариев нет:
Отправить комментарий