Методична скарбничка

УРОК ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ В 2 КЛАСІ                                            

Тема. Згинання і складання паперу. Виготовлення аплікації «Їжачок»
Мета.   Навчати учнів   послідовності дій під час виготовлення аплікацій з паперу і картону за шаблоном. Розвивати навички роботи з папером і картоном. Виховувати охайністьестетичний смак, шанобливе ставлення до живої природи, дисциплінованість у роботі.
Матеріали  та інструменти.  Картон, кольоровий папір, олівець, ножиці, клей, пензлик.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1. Привітання.
Діти, в народі кажуть, що добрий гість – дому радість. У нас сьогодні особливі гості. Сподіваюсь, що ви, як і я, раді нашим гостям. Поверніться до гостей і привітайтесь та подаруйте їм свої чарівні доброзичливі посмішки.                                                                    
ІІ.Актуалізація опорних знань.
- На такій хорошій ноті і розпочнемо наш урок.
- Тож послухайте загадку і відгадайте її. Вона допоможе   дізнатися хто буде головним гостем нашого уроку.
ІІІ. Робота над новим матеріалом.
1.                Оголошення теми уроку і мети уроку.
2.    Відгадування загадки.
В лісі є кравець чудовий,
Шиє звірам він обнови.
Для ведмедя – кожушки,
Для лисички – чобітки,
Для куничок – рукавички,
А для білочки – спіднички,
Зайцю валянки на лапки
І для вовка теплу шапку,
Ще й собі пошив піджак…
Хто кравець такий?   (Їжак)      СЛАЙД 1
-         Отже, головний наш гість – їжачок.
-         А що ви знаєте про цю тваринку?
-         Наші діти підготували цікаві повідомлення про нього.
1 учень     Їжак — невелика тваринка (завдовжки — 20-30 см). 
Замість шерсті  його спина вкрита міцними колючками. Вони  захищають їжака від ворогів. Якщо на нього нападає якась тварина він швидко згортається у клубоч ок.       СЛАЙД 3
    Свої колючки їжак використовує також для перенесення листочків, сухої трави які використовує для будівництва своєї домівки. СЛАЙД 4                                                        
2 учень На тілі їжачка знаходиться від 7000 до 10000 колючок. Колючки їжачка постійно оновлюються, старі випадають, а їм на зміну виростають нові.
3 учень А я читала,що їжак — нічна тварина. Удень він спить у своїй схованці, а вночі виходить на полювання. Полює на мишей, червячків, комах, жаб, слизняків, змій. Їжачок живляться маленькими тваринами. А в цьому йому допомагає дуже гарний нюх. СЛАЙД 5                                                 

    А я в дитячій енциклопедії читала що їжаки їдять дуже багато, протягом літа накопичуючи  жир. Жир потрібний їм для зимової сплячки, бо їжі на зиму їжаки не запасають.
-              Із настанням холодів їжаки ховаються у свої домівки які знаходяться під корінням дерев, купами хмизу або листя, у норах, і сплять цілу зиму.                     СЛАЙД 6
                                                       
-                    Дякую вам за цікаві повідомлення. Ви молодці що так добре підготувалися. Сідайте на свої місця.
-         Діти, інколи можна побачити як їжачки на своїх голочках носять  яблучка або грушки. Як ви думаєте вони ними харчуються? СЛАЙД 7
       Я хочу вам сказати, що їжаки наколюють лісові яблука для того, щоб кислий сік, який потрапляє йому на шкіру, виганяв бліх. Вони дуже дошкуляють тварині, а дістатись лапою до них неможливо. Яблуком він чистить свої голки.
- Окрім того, напевно, буде цікаво дізнатися, що їжаки за зиму втрачають майже половину своєї маси. У дуже суворі зими багато їжачків гине від  і холоду.
         - Діти, а як ви думаєте, чи корисна ця тваринка? Чим?
      Незважаючи на те, що від їжака людина не отримує ані хутра, ані            смачного м’яса, він — корисна тварина. Адже їжаки  поїдають велику кількість шкідливих комах, слизняків, мишей а цим вони приносять користь.
-             Часто їжачок зустрічається в казках. Які казки ви знаєте про їжака?
(«Добрий їжачок», «Казка про їжачка який шукав друзів», «Їжачок і лев», «Як їжачок готувався до зими».
Сьогодні ми переглянемо казку «Лисиця та Їжак». Придивіться яким показано їжачка в цій казці. САЙД 8

                            Лисиця та їжак
Поверталася стара лисиця з невдалого полювання. У животі бурчить від голоду. Іде, солодкими оченятами позирає. Назустріч їжак.
-         «Здоров був, їжаче!»
-         — «Здоровенькі й ви будьте».
-         — Як здоров'ячко?»
-          — «Спасибі».
-         — «А давно ми не бачилися, голубчику. Давай на радощах поцілуємось».
Згорнувся їжак іще тугіше, засопів.
«Не можу.
— Я ще не вмивався».
— «А знаєш- я тепер уже не їм м'яса, самі овочі. Сьогодні цілий ранок з кроликами на капусті паслася. Та й наїлася ж!..»
 — «Та що ви кажете?! А я оце саме хотів вам сказати, що біля старої вільхи виводок тетеревенят пасеться».— «Де це?»
 «За струмочком праворуч. Та куди ж ви?»
— «Побіжу, ніколи...»
І лисиці — як не було.
 «Піди-но, побігай! Нас, голубонько, не обдуриш...»
    Та й потупав далі.
-Отже, що ви можете сказати про їжачка?  Яким він був? (Розумним, кмітливим, дотепним, винахідливим)
Сьогодні ми невипадково говоримо про цю тваринку, він головний гість уроку, отже тема нашого уроку «Складання і згинання паперу. Виготовлення аплікації «Їжачок». ДЕМОНСТРАЦІЯ АПЛІКАЦІЇ НА ДОШЦІ
-                    Ми повинні навчитися складати і згинати папір. Вчитись виконувати послідовно дії під час виготовлення аплікації, естетично оформляти роботу, проявляти творчість і фантазію.
-         А зараз пригадаємо правила роботи на уроці.
-         Перше про що ми повинні пам’ятати. Це -
     3. Правила роботи на уроці.
-         1.Тримай робоче місце в порядку.             СЛАЙД 9
-         2. Працювати потрібно в тиші.
-         3. Всю роботу виконуємо на парті.
-         4. Закінчив роботу-швидко і акуратно прибери робоче місце.
4.    Пояснення вчителя.
5.    Робота з підручником.
- Щоб виготовити аплікацію їжачка, ми повинні навчитись гофрувати папір.
- Що таке гофрований папір? Наш підручник відкриє вам цю таємницю. Знайдіть сторінку 38 і прочитайте. Гофрувати – це складати, відгинати однакові смужки. Гофра – це гармошка з однакових складок.
-         Ось я вже прогофрувала папір. Подивіться.
-         На що схожа ця смужка? (На гармошку)
-         Так як називається ця гарможка? (Гофра)
Отже, гофра – це гармошка з однакових складок.
-         А що означає гофрувати папір? (Складати і відгинати однакові смужки)
-         Папір гофрують так:
1)               Беремо аркуш кольорового паперу і відгинаємо смужку по проведеній першій лінії.
2)               Перевертаємо аркуш і відгинаємо другу смужку.
3)               Знову перевертаємо аркуш, відгинаємо третю смужку. Так до кінця аркуша – вийде гармошка.
Кожне ребро гармошки називається «фальц»ребра виступають через одне: перше – вгору, друге – вниз, третє – вгору, четверте – вниз.
-         А тепер беремо папір і будемо вчитися гофрувати.
-         Покажіть результат своєї роботи
-          Ми вже трішки попрацювали, навчилися складати і згтнати папір, тобто гофрувати, а зараз відпочинемо.
-          Фізкультхвилинка
-         Ось таким способом будемо виготовляти їжачка з гофрованого паперу.
-         А виготовляти будемо так:
-         1. Для тулуба зігніть аркуш чорного розлінієного та прогофруйте його.
2.Складіть гофровану смужку навпіл та склейте крайні внутрішні складки – вийде «віяло».
3. Для зручності наклеювання на основу ножицями відріж кінчик «віяла».
4. Для мордочки візьміть квадрат, а потім з нього зробіть – трикутник.
5. Для носика лівий або правий кут трикутника відігніть і підгорніть вниз.
6. Фломастером домалюйте очі, ротик та носик.
7. Розташуйте тулуб і голову їжака на картоні-основі, наклейте.
 Прикрасьте композицію вирізаними листочками або фруктами.
-         Цей порядок виконання дій у вас є у підручнику на с. 39. При потребі користуйтися ним.
-         Якими інструментами будемо користуватися при виготовлені аплікації? (Ножиця, клеєм)
ІY. Інструктаж з техніки безпеки.
Як правильно користуватися ножицями?
1Правила користування ножицями. Гра «Закінчи речення».
1) Ножиці – це небезпечний інструмент.
2)  Класти ножиці потрібно так, щоб вони не виходили за край парти.
3) Не тримай ножиці вістрями догори.
      4)  Під час різання не вставай з місця.
5)Передавай ножиці закритими і кільцями вперед. СЛАЙД 10  
-         Яких правил потрібно дотримуватись під час роботи з клеєм?
2. Правила користування клеєм.
1) Клей треба наносити пензликом від середини до країв.
2) Для притискання елементів аплікації і витирання рук треба користуватися  серветкою.
 3) Закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити, пензлик і посуд помити.   
- Ось тепер ми можемо приступати до роботи.
                                    
V. Практична робота учнів. 
    1. Перевірка  готовності.
— Що спочатку будете робити? А потім?
- Діти, якщо хтось із вас забув в якій послідовності робити, то перед вами екран – ваш помічник, там написано всі етапи роботи.
  2. Самостійна робота  учнів.
        - Щоб веселіш було працювати я включу вам музику.
VІ. Виставка учнівських робіт. 
Діти, уже урок добігає кінця, закінчуємо свої роботи
 1. Аналіз робіт.
-Давайте покажемо свої аплікації товаришам і нашим гостям.
- Чи задоволені ви результатом своєї діяльності?
- Які роботи сподобалась найбільше? Що приваблює у цих виробах?
- А які недоречності ви помітили?
—Як можна уникнути таких помилок?        
 VІІ. Підсумок уроку.                                      
 Я навчився…
Я дізнався…
Я знаю…
- Діти, сьогодні ви були розумними, уважними, активними. Іжачок вам бажає «Сніжної зими з легеньким морозцем, пухнастими сніжинками» і говорить вам «Дякую за урок» СЛАЙД
 VІІІ. Прибирання робочих місць.



































Комментариев нет:

Отправить комментарий

ЗАВДАННЯ НА 4 ТРАВНЯ Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ Тема. Як поводитися за столом. 1. Перегляд відео «Правила поводження за столом» ht...